Πρόσφατα σχόλια

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

4161-tyrokouloyra.jpg
Τυροκούλουρα

Γνωρίζουμε τα λαχανικά που αγαπάμε;

Αξιολόγηση Χρήστη: / 3
ΧείριστοΆριστο 


 

Τα λαχανικά είναι μια ομάδα τροφίμων που έχουν καθημερινή θέση στο τραπέζι μας. Ωμά ή μαγειρεμένα είναι πλούσια σε βιταμίνες και φτωχά σε θερμίδες, πράγμα που σημαίνει ότι μας εφοδιάζουν με τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ο  οργανισμός μας χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τη γραμμή μας.

 

Αγκινάρα
 Η αγκινάρα θεωρείται ένα από τα ωφελιμότερα λαχανικά. Περιέχει βιταμίνες, ζάχαρη, λεύκωμα κλπ. Δεν περιέχει άμυλο και είναι καλή για δίαιτα κατά της παχυσαρκίας. Είναι εύπεπτη, γι αυτό δίνεται σε παιδιά, ηλικιωμένους, ασθενείς και σε άτομα που έχουν ευαίσθητο στομάχι. Οι αγκινάρες είναι διουρητικές και συνιστώνται επίσης στην αρτηριοσκλήρωση, την ανεπάρκεια του ήπατος, την οξεία και χρόνια νεφρίτιδα.

Τρώγονται μαγειρεμένες αλλά και ωμές σαλάτα και τα κοτσάνια τους γίνονται πολύ ωραίο τουρσί.

Τα φύλλα της ωφελούν πολύ στο συκώτι και στη χολή. Πολλοί τα κόβουν σε πολύ λεπτές λουριδίτσες (γιατί είναι πικρά) και τα ανακατεύουν με άλλη σαλάτα.

Αρακάς
Ο αρακάς υπάγεται στην ποικιλία των μπιζελιών. Έχει μεγάλους σπόρους και το περίβλημά τους είναι στρογγυλό και σκληρό, γι αυτό και καθαρίζεται όλο (ξεφλουδίζεται), ενώ το μπιζέλι έχει μαλακό και γλυκό περίβλημα. Καθαρίζεται γύρω – γύρω από την κλωστή, όπως τα φασολάκια.

Ο αρακάς έχει σημαντική θρεπτική αξία. Έχει άμυλο, βιταμίνες Β1 και άλατα.

Ο αρακάς ξηραίνεται και το χειμώνα τον βρίσκουμε σε κονσέρβα.

Είναι ένα λαχανικό που χρησιμοποιούμε πολύ στις γαρνιτούρες και στη διακόσμηση των πιάτων μας.

Μαρούλια
Είναι λαχανικό που τρώγεται ωμό σαλάτα. Βέβαια η μαγειρική βρήκε πολλούς τρόπους να μας το προσφέρει και να το κάνει ευχάριστο γλασέ, κρέμα, γεμιστά κλπ. Επειδή έχει μαλακά φύλλα είναι ιδιαίτερα εύπεπτο και μπορούν να το φάνε άφοβα όλοι.  Περιέχει πρωτεΐνες , υδατάνθρακες, άλατα, βιταμίνες Α, Β, Β2, Ε, σίδηρο, κάλιο και φώσφορο.

Είναι καταπραϋντικό, λόγω του ότι περιέχει «λακτουκάριουμ», μια ουσία που περιέχεται και στο γάλα. Το μαρούλι είναι εξαιρετικό, γιατί περιέχει βιταμίνη Ε της αναπαραγωγής και συντελεί στην κανονική κύηση

Σπαράγγια
Είναι λαχανικό πολυτελείας στην Ελλάδα, γιατί δεν έχει μεγάλη παραγωγή. Την άνοιξη υπάρχει περισσότερη ποσότητα, γι αυτό είναι λίγο φθηνότερα και αγοράζονται περισσότερο.

Το καθάρισμά τους θέλει ιδιαίτερη προσοχή για να μη σκάσουν. Τα καθαρίζουμε λίγο πιο κάτω από την κορυφή έως τη μέση. Μ ένα μαχαίρι χαράζουμε ελαφρά κάτω το σπαράγγι. Το πιάνουμε από το χαραγμένο μέρος και το ξύνουμε όπως το καρότο για να βγει μια μικρή πέτσα. Τα πλένουμε και τα αφήνουμε σε κρύο νερό. Τα δένουμε σε ματσάκι, τα κόβουμε λίγο, για να έχουν όλα το ίδιο μήκος και τα βράζουμε όρθια στην κατσαρόλα σε αλατισμένο νερό.

Σερβίρονται με διάφορους τρόπους.

Χόρτα
 
Λέγοντας χόρτα, εννοούμε όλα τα πράσινα φυτά που βρίσκονται στο φυτικό βασίλειο. Είναι πολύ χρήσιμα στον οργανισμό, γιατί περιέχουν βιταμίνες, διάφορα άλατα, υδατάνθρακες και κυτταρίνη. Αφομοιώνονται καλύτερα και ευκολότερα από κάθε άλλη τροφή.

Η θρεπτική αξία των χόρτων είναι ελάχιστη, γι αυτό πρέπει να συνοδεύονται με λεύκωμα και άμυλο. Ωφελούν όμως σε δίαιτες παχυσαρκίας, νεφρών και διαβητικών.

Τα χόρτα πρέπει να τρώγονται φρέσκα, αμέσως μόλις κοπούν. Να πλένονται σε άφθονο νερό και να βράζουν σε δυνατή φωτιά.

Αν θέλουμε δυνατό ζουμί, τα αλατίζουμε αμέσως. Αν όχι προς το τέλος του βρασίματος. Επίσης κατά το βράσιμο δεν χρησιμοποιούμε σόδα γιατί καταστρέφει τις βιταμίνες.

Μεταφορά στην κορυφή