Πρόσφατα σχόλια

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

2814-zelempyra.jpg
Ζελέ σαν μπύρα

Κρέας...Δελεάστε τα δύσκολα παιδιά!

Αξιολόγηση Χρήστη: / 8
ΧείριστοΆριστο 

Πολλά παιδιά αρνούνται πεισματικά να φάνε κρέας. Το κρέας όμως είναι απαραίτητο για να μεγαλώσουν, αφού αποτελεί πολύτιμη πηγή αμινοξέων, βασικών στοιχείων της πρωτεΐνης. Οι πρωτεΐνες είναι τα δομικά

υλικά των μυικών ινών και υπό μορφή ενζύμων λειτουργούν ως «μηχανή εκκίνησης» για έναν μεγάλο αριθμό οργανικών διαδικασιών. Χωρίς αυτές η ανάπτυξη του παιδιού παρουσιάζει προβλήματα.

 ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ 

Υπάρχουν στη φύση περισσότερα από είκοσι αμινοξέα. Από αυτά, τα έντεκα παράγονται από τον ίδιο μας τον οργανισμό, από την παιδική μας κιόλας ηλικία, εκτός από δύο, που εμφανίζονται μόνο κατά την ενηλικίωση. Τα άλλα εννιά πρέπει να τα προμηθευτεί ο άνθρωπος από τις τροφές και κυρίως από αυτές που προέρχονται από τα ζώα. Βρίσκονται επίσης σε ορισμένες φυτικές τροφές όπως τα όσπρια, αλλά σε κατώτερες ποσότητες ή υπάρχουν ενωμένα με ίνες, που κάνουν πιο δύσκολη την πέψη και κατά συνέπεια την αφομοίωσή τους από τον οργανισμό. Μια φετούλα (100 γραμμάρια) κρέατος περιέχει 18 γραμμάρια πρωτεϊνών και χωνεύεται σε τρεις με τέσσερις ώρες κατά 95%.  Την ίδια πρωτεϊνική ποσότητα μπορεί κανείς να την προμηθευτεί από 60 γραμμάρια παρμεζάνας, η οποία έχει όμως περισσότερα λιπαρά (16 γραμμάρια αντί των 2 ανά 100 γραμμάρια κρέατος) ή από 20 γραμμάρια ξερά φασόλια. Η υπερκατανάλωση κρέατος έχει βέβαια δυσμενείς επιπτώσεις στον οργανισμό. Το κυριότερο είναι πως μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις εμφάνισης εμφράγματος, προβλήματα χοληστερόλης, παχυσαρκία και υπερβολικά λιπαρά στο αίμα. Όλα αυτά όμως οφείλονται στην υπερβολή. 

ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Για να θυμηθούμε τη σπουδαιότητα του κρέατος αρκεί να παρατηρήσουμε πως μετά το Β παγκόσμιο πόλεμο με μια πλήρη διατροφή και πιο πλούσια σε κρέας ψηλώσαμε κατά μέσο όρο δέκα εκατοστά. Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να αποκλείσουμε τα χόρτα, φρούτα και λαχανικά απ τη διατροφή μας. Το να μεγαλώνεις όμως ένα μικρό παιδί μόνο με χορτοφαγία απαιτεί μεγάλη προσοχή και καλή γνώση των θρεπτικών αξιών των φυτικών τροφών.  Χρειάζεται να τις επιλέγει κανείς προσεκτικά και να τις συνδυάζει μεταξύ τους σύμφωνα με συγκεκριμένες αναλογίες, για να είναι σίγουρος ότι ο παιδικός οργανισμός παίρνει τις πρωτεΐνες και τα α άλατα, όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος που χρειάζεται για να αναπτυχθεί σωστά.

Ας επιστρέψουμε όμως στο κρέας. Εκτός από τις πρωτεΐνες περιέχει επίσης μεταλλικά άλατα, βιταμίνες και μια ποσότητα λιπαρών που ποικίλει ανάλογα με το ζώο και το κομμάτι. Εκατό γραμμάρια κρέατος βοδινού περιέχουν 2,3 mg σιδήρου, 11 mg ασβεστίου, 200 mg φωσφόρου, 5 mg βιταμίνης Β 12, 22 γραμμάρια πρωτεϊνών, κάτι λιγότερο από 2 γραμμάρια λιπαρών και καθόλου σάκχαρα. Όπως βλέπει κανείς, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών. 

ΠΩΣ ΤΟ ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ

Το κρέας που προτιμούν συνήθως τα μικρά παιδιά δεν είναι η μεγάλη φέτα ή το μεγάλο κομμάτι, το αντίθετο μάλιστα. Μια μεγάλη μπριζόλα αγχώνει το παιδί, γιατί είναι δύσκολο να την κόψει και ακόμη πιο δύσκολο να τη φάει ολόκληρη.  Καλύτερα λοιπόν να την κόψουμε σε κομματάκια, ή ας προτιμήσουμε τα μπιφτέκια ή τα κεφτεδάκια. Ο κιμάς αν δεν του έχουμε βάλει πολλή λιπαρή ύλη, είναι θρεπτικός όσο και μια μπριζόλα. Τι κρέας όμως πρέπει να διαλέξουμε; Το ιδανικό κομμάτι για όλες τις μαμάδες είναι το μοσχαρίσιο φιλέτο, το ανοιχτόχρωμο, σχεδόν ροζ. Και αυτό γιατί θεωρούν πως όσο πιο ανοιχτό είναι το χρώμα του, τόσο πιο μαλακό και ευκολοχώνευτο είναι.

Στην πραγματικότητα, το ανοιχτό του χρώμα εξαρτάται από το γεγονός πως το μοσχάρι σφάχτηκε σε πολύ νεαρή ηλικία και τράφηκε σχεδόν αποκλειστικά με γάλα. Το πιο κόκκινο χρώμα των βοδινών σημαίνει μια πιο σύνθετη διατροφή.

Δεν είναι λοιπόν το χρώμα το βασικό κριτήριο σύμφωνα με το οποίο θα διαλέξουμε το κρέας. Ένα ακριβό φιλέτο έχει την ίδια ποσότητα πρωτεϊνών  με μια φέτα κρέας από οποιοδήποτε μέρος του μοσχαριού.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος υγείας λοιπόν που να συνηγορεί υπέρ του φιλέτου και να υποβαθμίζει τη μπριζόλα, γι αυτό και δεν χρειάζεται να δίνετε στα παιδιά ένα συγκεκριμένο είδος κρέατος.

Είναι καλό ωστόσο, να έχουμε κάποιες επιφυλάξεις όσον αφορά τα πολύ κόκκινα κρέατα, γιατί μπορεί να έχουν υποστεί ορμονοθεραπείες. Είναι καλύτερα να χρησιμοποιούμε ντόπια κρέατα και να προτιμάμε βεβαίως όσα έχουν σφραγίδα.

Μεταφορά στην κορυφή